Arvo Heikkilä 1944-2016

Arvo

Maanantaina 20.6. saapui suruviesti. Pitkäaikainen aktiivimme, kaupunginvaltuutettumme, kaupunginhallituksen jäsen Arvo Heikkilä oli nukkunut pois.

Arvo toimi Perussuomalaisissa vuodesta 2000 alkaen. Hän oli mukana kunnallispolitiikassa monia vuosia niin Loimaan kunnan kuin kuntaliitosten jälkeen kaupunginkin aikana. Arvo toimi Loimaan Perussuomalaisten puheenjohtajana vuosina 2013-2014. Hän oli pitkään myös Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piirin piiritoimikunnan jäsenenä ja myöhemmin piirihallituksen varajäsenenä.

Vuonna 2008 innostuin itse lähtemään mukaan kuntapolitiikkaan ja Arvo otti minut välittömästi siipiensä suojaan. Hän neuvoi ja opetti, mutta antoi aina tilaa omille ajatuksille ja mielipiteille. Välillä olimme hyvinkin eri mieltä joistakin asioista, mutta Arvo käski aina seisomaan omien arvojen ja mielipiteiden takana. ”Kompromisseihin pitää olla valmis, mutta luovuttaminen on hölmöläisten hommaa”, hän totesi. Arvo oli minulle, nuorelle ja kokemattomalle politiikkaan lähteneelle, todellinen poliittinen oppi-isä.

Jäämme kaikki kaipaamaan Arvon positiivisuutta ja ihmisläheistä suhtautumista asioihin. Hänen elämänarvonsa, työmoraalinsa ja yrittämisenhalunsa kannustivat aina meitä muitakin hänen ympärillään yrittämään entistä kovemmin.

Poliittista oppi-isää ja puolueveljeä lämmöllä muistaen

Tuija Ketonen

Loimaan Perussuomalaiset ry