Kuntavaalit 2017

Vaalien tulos selvisi Loimaalla vasta myöhään yöllä erinäisten ongelmien vuoksi. Loimaan Perussuomalaisilla oli äärimmäisen hankala tilanne lähteä vaaleihin; reilun vuoden aikana viidestä valtuutetustamme yksi luopui tehtävistään, toinen menehtyi äkillisesti ja kolmas muutti paikkakunnalta. Paikkakunnalta muuttaneen tilalle noussut varavaltuutettu vielä loikkasi vasemmiston riveihin juuri ennen vaaleja.

Tästä kaikesta sisuuntuneena kokosimme näinä vaikeina aikoina hyvän kymmenen ehdokkaan listan ja puolueen kannatuksen jäädessä valtakunnallisesti 8,8 prosenttiin ja Varsinais-Suomessa 7,8 prosenttiin, saimme Loimaalla 9,8 prosentin kannatuksen. Edelliseen vaalitulokseen verrattuna menetimme yhden paikan, mutta tämän hetken todelliseen tilanteeseen nähden, säilytimme ryhmämme saman kokoisena.

Eniten ääniä listaltamme sai Kari Leppäjoki, 116 ääntä. Seuraavina tulivat Tuija Ketonen (102 ääntä), Timo Lahtinen (101 ääntä) ja Simo Rajamäki (94 ääntä). Varavaltuutetuiksi tulivat Juha Vuorinen (84 ääntä), Jarmo Metsänperä (70 ääntä), Teuvo Kauppi (64 ääntä) sekä Matti Jokinen (53 ääntä).

Kiitos kaikille äänestäjillemme ja tukenamme olleille! Emme olisi saavuttaneet tätä tulosta ilman jokaista teistä.

Kirjoitettu 10.4.2017